foodbloggen

eric-fat-newBlog, blogartikels schrijven, foodbloggen

Foodbloggen, hoe start je ermee?

Foodbloggen, het is populair, maar hoe start je ermee?

De volgende blogideeën kunnen geschikt zijn voor, foodies, voedselbedrijven,  voedingsmiddelenfabrikanten en restaurants. Foodbloggen is een populaire online activiteit, zowel professioneel, semi – professioneel als vrijetijds.

 

foodbloggen

Nu hebt u geen excuus meer om niet te bloggen! Foodbloggen!!

Hier volgen een hele resem ideeën voor artikels waarmee je kan foodbloggen.

  • Bespreek een nieuw product/menu-item.
  • Recepten, recepten, recepten
  • Opdiensuggesties
  • Foto’s van uw product op grappige locaties
  • Een kalender met komende evenementen
  • Voorstelling van een werknemer.
  • Voorstelling van een ander product of bedrijf dat u leuk vindt of waar u zou willen werken (vooral uw retailers)
  • Onlangs een beurs bezocht? Wat waren uw top 10 afhaalmaaltijden?
  • Merkt u een nieuwe voedseltrend aan de horizon? Vertel ons wat u ervan vindt.
  • Werk samen met een goed doel. Schrijf er elk kwartaal een artikel over.
  • Welke wetten regelen de voedselsector en hebben een invloed op uw bedrijf of op de manier waarop uw klanten winkelen? Vertel erover.
  • Dranken die goed passen bij een van uw producten of gerechten (of omgekeerd).
  • Neem een interview af van een chef die u bewondert.
  • Bespreek een relevant boek, film of tv-programma.
  • Grappen, citaten, cartoons, YouTube-video’s — niet alle blogartikels moeten lang zijn.
  • Is er een post op sociale media die veel betrokkenheid opleverde?
  • Plaats ze in een blogartikel en zet het gesprek verder op uw site.
  • Vraag uw fans om hun vragen te stellen. Beantwoord ze in een blogartikel.
  • Schrijf een blogartikel uit het hart over hoe leuk u uw bedrijf en uw klanten vindt.
  • Mensen houden van top 10-lijstjes. Stel er zelf enkele op, zoals …”Top 10 manieren om een koekje te eten” of “Top 10 manieren om te ontdekken dat je verzot bent op pikante saus”.
  • Geschenkideeën voor mensen die van uw eten houden.
  • De geschiedenis van specifiek voedsel — ga héél ver terug.
  • In een blog of magazine vermeld? Schrijf erover!
  • Maak video’s. Maak een time-lapsevideo van een van uw processen. Geef een kijkje achter de schermen.
  • Denk aan de dingen waar uw doelgroep van houdt. Zijn het mensen die graag buiten vertoeven? Grote drinkers? Liefhebbers van artisanale producten? Er is geen reden om niet af en toe te schrijven over onderwerpen die niet meteen iets met uw merk te maken hebben maar die wel relevant zijn voor uw lezer.
  • Het internet is geobsedeerd door lieve dieren. Hoe kunt u lieve katten en honden in een blogartikel verwerken?
  • Verandert uw menu of product met de seizoenen?
  • Hebt u een uitzonderlijk goede recensie op Yelp gekregen? Kopieer die naar uw blog!
  • Vertel uw lezers hoe uw bedrijf zich inzet voor het milieu en/of zijn consumenten.
  • Een dag in het leven van de bedrijfseigenaar.
  • Als de ingrediënten in uw product konden spreken, wat zouden ze dan zeggen?

Hou ook rekening met een aantal basisregels wanneer je online gaat met je blog. Teksten en de manier waarop je gaat schrijven, het zal het ‘verkeer’ naar uw website ten goede komen.

Foodblog Awards, misschien wel leuk om eens te lezen. je kan overal inspiratie vinden.

Kijk ook eens naar blog’s in het buitenland, zoals op;

Gnambox (Italie)

Elizabeths Kitchen Diary (UK)

Pick up the fork (Argentinië)

 

 

Aarzel niet om dit bericht te delen!