eric-fat-new Social Media beheer Leave a Comment

Social media coaching op uw onderneming

Social media coaching.

Hier is KMO Portefeuille subsidie mogelijk(40%). Programma onderaan deze pagina.

Een oplossing om one to one op een rustige manier de juiste technieken aan te leren. Op jouw onderneming.

Een sterrennacht. Heb jij op een zomeravond, een avond zonder wolken, de sterren al eens proberen te tellen? Waarschijnlijk wel. En waarschijnlijk heb je het ook opgegeven. Het aantal sterren valt immers niet te tellen.   Laat me iets bekennen… na vele jaren als ondernemer en zoeken naar degelijke coaching – of noem het begeleiding of wat je maar wilt – stel ik vast dat het aantal socialmediacoaches die je online kan vinden te vergelijken is met het aantal sterren aan de hemel. Social media coaching is thans overload, voor wie een keuze moet maken.

Socialmediabeheer is ‘hot’ en velen zien er snel geldgewin in. Geldgewin zonder kennis van zaken dan wel, al ken ik ook wel heel goede bureaus.

 

 

Fatmama is erkent als dienstverlener Advies bij het Agentschap Innoveren & Ondernemen. U kunt dus tot 40% directe subsidie krijgen bij bestelling van onze diensten. Het overzicht van het programma kan u onderaan vinden.

 

Social media coaching.

Op jouw bedrijf, met subsidie van de Vlaamse Overheid d.m.v. KMO Portefeuille maakt het betaalbaar. We geven u een adviserende rol op maat van uw bedrijf.

Wat ik hiermee wil vertellen, is dat het voor de ondernemer die zijn social media beheer wil verbeteren erg moeilijk moet is om de juiste ‘ster’ uit het firmament te kiezen. Er is een overaanbod. Social media coaching

Een zoekopdracht met enkele sleutelwoorden in Google heeft me op een uurtje niet minder dan 388 aanbieders opgeleverd in de provincie Antwerpen. Toen heb ik het opgegeven. Trouwens hoe werkt dit voor uw onderneming, al eens een test gedaan? Op de juiste manier? Met de juiste zoektermen (de termen die uw potentiële klanten gebruiken, niet de uwe).

Er is een verzadiging, een duidelijk overaanbod van social media beheerdiensten. De ene dienst is al wat professioneler dan de andere. En uiteraard zit er steeds kaf tussen het koren, maar er is ook heel wat koren te vinden. Maar hoe kan je de echte professionals vinden, de bedrijven die je echt willen leren en helpen. Ik deel graag enkele tips met jullie.

Vraag welke socialmedia kanalen nuttig zijn voor je bedrijf en vraag er uitleg bij.

Vraag welk budget je onderneming moet voorzien. Laat daarbij personen of bedrijven die je voor 100 euro/maand het walhalla beloven links liggen. Wie beweert je te kunnen helpen voor 100 euro per maand, biedt rommel. Je hebt je budget dan uitgegeven voor enkele losse flodders.

Social media coaching.

Leert je de trukjes die elke socialmediamanager kent.

Uiteraard krijg je extra likes en aandacht als je iets regelmatiger post, maar krijg je dan de juiste aandacht? We nemen even Instagram als voorbeeld. Wat zijn we blij met extra volgers, want die zijn inderdaad niet onbelangrijk. Maar dan moeten het wel de juiste volgers zijn: bedrijven of personen die echt interesse tonen in wat jij te bieden hebt.

Zeker in een beginfase is het veel belangrijker om likes te krijgen. Niet elke like moet een volger worden. Waarom? Omdat hoe meer likes je bericht krijgt, hoe vaker het in het overzicht te zien is. Op die manier werkt het algoritme van Instagram. En meer vertoningen betekent meer likes, en meer likes stimuleert het aantal volgers.

Social media coaching.

Rendeert! Altijd! Je moet het gewoon toepassen en niet moeilijker maken dan het is.

Niet alleen Instagram werkt op deze manier. Het geldt eveneens voor een platform als Linkedin: meer lezers staat voor meer interesse in jouw verhaal. Meer interesse in jouw verhaal staat op zijn beurt voor meer kansen om er nieuwe contacten of klanten uit te halen.

Vergeet één zaak niet: alles draait om inhoud (content). Breng je verhaal op een manier zodat mensen zin hebben om het te lezen en er hun eigen voordeel uit te halen.

Want de basis is toegevoegde waarde, iets waar mensen iets aan hebben, iets waar ze zelf nut kunnen uithalen. Het aanbieden van oplossingen, het helpen bij een probleem, een idee formuleren waar ze verder mee aan de slag kunnen, dat is waar je moet voor gaan. Social media coaching met een absolute toegevoegde waarde.

Probeer je te verplaatsen in de schoenen van je potentiële klant en vertel een verhaal vanuit zijn standpunt.

Voorbeeld? Hier! (kan werken voor Facebook / Instagram / je website / Linkedin / Google My Business)

Jij bent een specialist in het aanleggen van kleine tuinen.

Je weet dat je potentiële klant zijn kleine tuin wil opwaarderen naar een mooi stukje groen met kleur. Zelfs een kleine waterpartij zou hij/zij wel zien zitten.

Het probleem is mogelijk dat de potentiële klant gewoonweg niet weet hoe dit aan te pakken en bovendien een beperkende gedachte heeft, namelijk dat de oppervlakte van de tuin te klein is om er iets moois van te maken.

Welke verhaal kan je dan brengen?

Je hebt een kleine tuin en wilt zo graag dat er een oase van rust gecreëerd wordt, je wilt graag een tuin met kleur tijdens alle seizoenen. Maar hoe begin je daaraan?

Geef enkele tips

  • Verwijder alle planten die je niet graag ziet.
  • Kijk eens rond welke tuinen en planten inspireren, maak er foto’s van.
  • Omschrijf wat je graag ziet, een strakke tuin of een wilde tuin, misschien wel een Engelse tuin.
  • Hoor je graag het geluid van zacht borrelend water en zie je graag waterplanten? Google eens met de term ‘waterplanten’ en bewaar de foto’s van wat je graag ziet.
  • Vraag ons vrijblijvend advies.
  • Bekijk onze realisaties.
  • Zeg wat je wil en laat je begeleiden tot iets waar je nooit hebt durven van dromen.
  • Enz..

Jouw verhaal

Als gepassioneerde tuinaanleggers werken we graag in het vormgeven van een oase van rust. Ook voor kleinere tuinen vinden we steeds een mooie oplossing.

Kleine tuinen kunnen, net als grotere tuinen, zo ingedeeld worden dat ze uw rustpunt worden.

Of we maken er een gezellig plaatsje van om bij aangename temperaturen een aperitief te drinken. Of een gezellig etentje. Ja, ook dat kan in je tuin, zelf als je denkt dat de oppervlakte te klein is. Het is echt wel mogelijk.

Samenvatting

Wij zijn geen tuinaanleggers, maar hebben met enkele zaken rekening gehouden;

  • eenvoudig woordgebruik
  • de verkeerde gedachte van de potentiële klant ontkracht
  • enkele tips gegeven
  • voorbeelden van de voordelen gegeven (aperitief, rust, buiten eten …)

Dit is een mogelijke manier om een advertentie op te stellen, een pagina op de blog van je pagina te plaatsen of te delen via social media.

Geef je klant ook de kans om een bezoekje te brengen aan je website, toon voorbeelden, neem de klant bij de hand en laat hem/haar dingen zien (kleine waterpartij, waterplanten enz.).

Daarna volgt het belangrijkste: Bedenk een manier waarop je de potentiële klant kan overtuigen om contact op te nemen. Dat kan op verschillende manieren. Verwijzen naar een telefoonnummer, een contactformulier, een offerteaanvraag enz.

Je kan bv. de klant een aanbod doen, één of meerdere planten aan een bepaalde korting aanbieden, een waterplant cadeau geven, of iets anders natuurlijk.  Je geeft dit niet zomaar weg, je vraagt wel iets in de plaats, bv. een telefoonnummer, een e-mailadres enz.

Dan is het aan jou om actie te ondernemen.

Tot slot vermelden we graag dat Fatmama je kan leren om op een goede en efficiënte manier rendement te halen uit je socialmedia activiteiten.

One to one. Wij komen vijf halve dagen lang bij je langs en helpen je bij het opzetten van een juiste manier van werken. We geven tips en tricks en vertellen waar je gratis, of zeer budgetvriendelijk de tools kan vinden om je het leven gemakkelijker te maken. Wij adviseren je met raad en daad. Social media coaching

En weet je, ons advies komt in aanmerking voor de kmo- portefeuille. Dat betekent dat tot 40% van de kosten door de Vlaamse overheid gesubsidieerd worden. Dat gebeurt onmiddellijk en zonder een gigantische papierberg, daar zorgen wij voor.

Fatmama is erkend dienstverlener in de kmo-portefeuille. Dit is dus de uitgelezen kans om aan de slag te gaan en je budget onder controle te houden.

Ons erkenningsnummer bij de Vlaamse Overheid: DV.A220037

Bekijk hier de rating van onze klanten, unaniem 5 sterren. 🙂

Social media coaching

Neem gerust en vrijblijvend contact met ons op  voor meer informatie. Momenteel zijn er voor 2019 nog 9 spots vrij.

Programma.

4 halve dagen (9 tot 12 of 14 tot 17 u)

Dag 1:

  • Kennismaking en bespreking problematiek.
  • Vragen en opmerkingen.
  • Analyse van welke kanalen interessant zijn voor uw bedrijf.

Dag 2:

  • Overzicht van onze analyse en uiteenzetting.
  • Voorstelling eenvoudige tools om me een de slag te gaan.
  • Doelstellingen van uw onderneming.

Dag 3:

  • Praktijkoefening.
  • Evaluatie van de oefening en uiteenzetting van denkfouten.
  • Tips & tricks.

Dag 4:

  • Overlopen van het advies/opleiding.
  • Hoe je concurrenten analyseren?.

Prijs: 4900 euro excl. btw. Na aftrek 40% KMO Portefeuille subsidie: 2940 euro excl. BTW

Wat verwachten wij van u?

  • Stabiele WIFI of Ethernetverbinding aanwezig.
  • Ruimte waar er degelijk & rustig kan gewerkt worden.
  • Iedereen tijdig aanwezig (komt enkel u ten goede).
  • Voorbereiding van vragen en opmerking in het algemeen.
  • Eén verantwoordelijke wanneer er meerdere deelnemers zijn.
  • Koffie. 😉

Organiseren i.s.m. met een ander bedrijf of bedrijven.

Indien u dit samen met een ander bedrijf dit wil organiseren kan er ook gekozen worden voor een centrale plaats op locatie. Elk bedrijf betaald de individuele bijdrage en prijzen kunnen enkel opgemaakt worden op basis van een offerte, waarin alle details opgenomen worden. (plaats, aantal aanwezigen, aantal dagen, één dag algemeen, enz…).

Het spreekt voor zich dat we dan een programma op maat kunnen samenstellen, in samenspraak.

 

 

 

Aarzel niet om dit bericht te delen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *