blog maken

demi-fat-newBlog

Start met bloggen

Bloggen, de Revival!

Waarom uw bedrijf zoveel ‘cooler’ is als u start met bloggen.

Als er iets belangrijk was toen we op de middelbare school zaten, dan was het wel dat de mensen rondom ons ‘cool’ vonden. Of je gedrag nu populair of niet was, je vond het belangrijk te weten wat men over je dacht.

En hoewel je ouders je waarschijnlijk verteld hebben dat cool zijn niet echt belangrijk was, je vond hun opmerking helemaal niet belangrijk en zelfs lachwekkend. Cool zijn was en is iets dat kinderen belangrijk vinden.

Nu je opgegroeid bent, heb je ontdekt wie je bent als individu, we zijn uitgegroeid tot veel meer. We hebben meer vertrouwen en zijn al minder gemakkelijk uit onze comfort zone te halen.

Nu, ‘Cool’ zijn is ok, daar is niets op tegen. Als ondernemer kun je het eigenlijk in je voordeel laten uitdraaien. Zeker als jouw bedrijf een ‘Coole’ uitstraling heeft. Dat is zeker een pluspunt. Mensen, klanten, andere ondernemingen, hebben sowieso de perceptie dat een bedrijf met een ‘coole’ uitstraling ook een goed en professionele onderneming is.

Start met bloggen, en wel hierom.

Mogelijke klanten kopen liever van een bedrijf met een ‘goede’ uitstraling, andere bedrijven doen liever zaken met bedrijven die professioneel overkomen, uw uitstraling is daarom erg belangrijk.

Dankzij een blog kan je beter omschrijven wie je bent, wat je doet en waar je voor staat als onderneming. In veel gevallen kun je niet direct – face to face – zaken doen met een mogelijke klant. Daarom is het belangrijk dat die potentiële klant een goede perceptie heeft van uw bedrijf.

Je kan ook de interactie beter onderhouden. Je kan updates plaatsen, je kan inspelen op de actualiteit. Je kan kennis delen, je kan spreken over je successen, of tegenslagen, je kan als het ware je bedrijf voorstellen als een mens van vlees en bloed.

Je zorgt voor herkenning en het feit dat je in een blog open en op een persoonlijke manier communiceert maakt jou geloofwaardig, zo ook het bedrijf. Je laat zien hoe behulpzaam en klantgericht je bent als mens, dus ben je het ook als ondernemer, en als je het als ondernemer bent straalt dit ook af naar je bedrijf.

De ‘Cool’ factor van je bedrijf zal er wel bij varen.

Enkele manieren om je ‘cool’ peil op niveau te houden kun je hieronder vinden.

Maak het persoonlijk. – De consument van vandaag heeft de neiging om bedrijven te bekijken als allen hetzelfde. Het zijn als het ware ‘clones’ van elkaar.

Ok, als ondernemer proberen we geld te verdienen, maar er is toch zoveel meer dan dat!

Een blog geeft u daarbij de kans om je unieke persoonlijkheid naar buiten te brengen. Laat uw publiek weten wat u drijft, wat je passie is, waarom je het doet. Je zal onmiddellijk anders bekeken worden, om het woord nog maar eens te gebruiken, mensen zullen je ‘cooler’ vinden. De perceptie zal veranderen.

Start met bloggen, as soon as possible!

Bloggen stelt u in staat om te luisteren naar uw klanten, erop in te spelen en feedback te geven. Het maakt van je onderneming als het ware een bijna tastbare persoon.

Met de feedback die men in je blog kan geven ontstaat een interactie, de mogelijkheid bij te leren, te reageren, kortom, in communicatie te gaan. Je kan als het ware tegemoet komen, of op z’n minst reageren, op reacties van je klanten en doelgroep.

Met een blog kan je ook laten zien dat je mee bent met de trends en de actualiteit. Je kan je publiek informeren. Je kan er video’s in plaatsen, beelden, … Je gaat mee met de stroom van de actualiteit. Een beetje creativiteit laat je toe om in te pikken op zaken die zich in de wereld afspelen en deze te koppelen aan de activiteiten van jou onderneming. De boodschap is dus start met bloggen!

Doe eens gek!

Kom eens met uw eigen hilarisch idee of hashtag, het zal aanslaan en men zal commentaar geven en re-posten. Dan begint jou blog ook te leven. Inspireer je publiek.

Blijf je blog regelmatig onderhouden, nee, niet dagelijks, maar toch regelmatig. Of voeg soms iets aan een bestaand artikel of post. Koppel met je bedrijfswebsite en je social media. Op dat moment ben je je bedrijf zonder dat je het weet aan ‘branden’. En jouw ‘brand’ is wat jij en je onderneming bent.

Enige tijd geleden vroeg een buurman, mijn zoon zegt me altijd ‘start met bloggen’ vader, dat is goed voor de visibiliteit van je onderneming, je moet een andere kant van je bedrijf laten zien, een andere kant van jezelf, mensen vinden dat leuk en identificeren zich heel wat sneller met mensen van vlees en bloed. De zoon had absoluut gelijk!

Iedereen kan cool zijn.

De ‘cool’ factor zal het doen. Vandaag ben je cool als je iets meer informatie weggeeft, als je kennis overdraagt, als je eens op een andere manier in gesprek gaat met je doelgroep.

Dus zie dat je blog ‘cool’ is. 😉
Deel met je kennissen en vrienden, vraag hen om ook te delen. Je blog gaat zonder dat je het weet al een heel groter bereik krijgen.. Bloggen is misschien niet de nieuwste technologie, maar het is zeker een van de coolste.

Trouwens, wist u al dat bloggen aan een echte Revival bezig is. Nee, start met bloggen vandaag nog, spring op de trein en start alvast je blog.

Advies nodig? Neem gerust contact op en we helpen je graag verder. Cool hé?

Aarzel niet om dit bericht te delen!