zakelijke website

eric-fat-newMarketing, Tips, webdesign

Zakelijke website voor uw bedrijf

Een zakelijke website, waaraan moet die voldoen?

Als u zelf op zoek bent naar uw website en deze moeilijk kan terugvinden in de zoekresultaten, dan hebben we hier enkele tips die succesvolle kleine zakelijke websites doen om boven de concurrentie uit te stijgen. Een zakelijke website is meer dan een design met inhoud!

Als eigenaar van een klein bedrijf, bent u zich waarschijnlijk bewust dat je een website nodig hebt om te slagen en uw bedrijf op te bouwen. Akkoord, er zijn bedrijven die  zonder website kunnen, bv. succesvolle onafhankelijke restaurants die gedijen op mond-tot-mondreclame, maar dit zijn meestal de uitzonderingen, in plaats van de regel.

In 2017 heeft 71% van de kleine bedrijven een website, en 92% van de kleine bedrijven zonder website zegt er een te zullen hebben voor 2019. Met deze aantallen kunnen kleine bedrijven niet verwachten dat alleen al het hebben van een website hen een concurrentievoordeel zal geven.

Nu, kleine bedrijven moeten moeten met hun website meer bereiken dan alleen maar een online plek, ze moeten waarde bieden aan klanten. Als u op zoek bent naar uw website, dan is dit wat een succesvolle zakelijke website doet om bovenuit de concurrentie te stijgen.

Focus op ontwerp en snelheid

Een mooie website moet snel laden, dit zal een goede eerste indruk maken op de bezoekers en zal u een voorsprong geven op de ondernemers die voor het laatst in de jaren ‘2010 hun website lieten ontwerpen. Het is niet moeilijk om een moderne, mooie website te laten maken dankzij webbureau’s en designers, en u kunt altijd iemand inhuren om u te helpen als u niet zeker bent van uw eigen vaardigheden.

Het lijkt misschien onbeduidend om ervoor te zorgen dat elke pagina van uw website snel wordt geladen, maar mensen hebben zeer korte aandachtsspanne, en een paar seconden wachttijd kan bezoekers doen wegklikken. 40% van de mensen zal van een website wegklikken als het meer dan 3 seconden duurt om deze te laden – en 47% verwacht dat deze in 2 seconden of minder wordt geladen. Laadtijden zijn belangrijk!

Spreek met een specifiek publiek

Weten wie uw ideale klanten zijn, is de sleutel tot het creëren van een doeltreffende website. Uw inhoud kan onmogelijk iedereen tegelijk aanspreken, dus u moet weten wie uw doelgroep is voordat u uw site maakt (of herontwerpt). Grote merken als Lays bijvoorbeeld, merkte dat ze niet veel jonge fans aantrokken, dus begonnen ze zich te concentreren op hun website, waardoor deze aantrekkelijker werd voor jongere generaties.

Ze begonnen streaming aan te bieden, waardoor het voor fans gemakkelijker werd om te kijken en er iets mee te doen.  Kennis en aansprekende actie’s voor hun doelgroep maakten het verschil voor de organisatie. Het zijn misschien geen kleine bedrijven, maar deze principes zijn van toepassing op grote en kleine organisaties.

Mobiel-vriendelijk

Net zoals veel kleine bedrijven gewend raken aan het idee van een online aanwezigheid, verschuiven veel gebruikers regelmatig in de tijd van desktops en laptops naar mobiele apparaten. Basekit meldt dat 91% van de websites van kleine bedrijven niet geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten, wat wijst op een enorme kloof tussen wat gebruikers willen en wat bedrijven bieden. Kleine bedrijven kunnen een concurrentievoordeel krijgen door ervoor te zorgen dat ze een mobiel ontwerp hebben dat net zo goed werkt op een mobiele telefoon als op een desktop.

Het aanbieden van nieuwe opties

Kleine bedrijven kunnen klanten nog betere opties bieden door aan de toekomst te denken. Het aanbieden van mobiele portemonnee opties voor betaling in de winkel is een geweldige manier om betaling gemakkelijk te maken, maar er zijn nog meer aankoopopties waarin klanten geïnteresseerd zijn.

Heeft u er bijvoorbeeld ooit over nagedacht om online te verkopen? Als u ouder bent, klinkt dat misschien niet interessant, maar de jongere generaties hebben zich gevormd tot wat nu de gedeelde economie wordt genoemd, met 50% aankoop van gebruikte of tweedehands goederen online. Als u op zoek bent om een concurrentievoordeel te krijgen, moet u overwegen om dergelijke opkomende trends vroeg te omarmen.

Geïntegreerd met marketinginspanningen

Zeker, het sandwichbord is een effectief marketinginstrument om klanten die langs uw winkel lopen, binnen te halen. Maar hoe zit het met klanten die u misschien alleen online vinden? Ze zullen uw site waarschijnlijk niet vinden als u geen digitale marketing of lokale SEO (zoekmachine optimalisatie) doet. Als niemand uw site kan vinden, zullen ze niet van u kopen en de enige manier om ze naar uw site te leiden is door gebruik te maken van marketingtechnieken zoals sociale media, e-mail en content marketing. De meeste mensen gebruiken nu het internet als een gigantisch telefoonboek, dus uw zichtbaarheid online is zeer belangrijk. Een zakelijke website vraagt om marketinginspanningen.

Een steeds veranderend landschap

Als je nog maar net je eerste website hebt, lijkt het misschien frustrerend dat het op zichzelf niet genoeg is om belangrijke nieuwe zaken te doen. De wereld van digitale marketing is een steeds veranderend landschap dat innovatie en vroege adoptie beloont. Het goede nieuws is dat er veel informatie is die er is, en als je in een beetje moeite, kunt u gemakkelijk stijgen boven de concurrentie en een succesvolle digitale aanwezigheid voor uw bedrijf te creëren. Een zakelijke website is dus van groot belang voor uw bedrijf.

 

 

 

Aarzel niet om dit bericht te delen!