Het belang van visuele communicatie.

Heeft u er ooit aan gedacht om visuele componenten te implementeren in uw bedrijfscommunicatiekanalen? Als dat niet het geval is, moet u er toch rekening mee houden.

Visitekaartjes, presentaties, e-mails en elke andere vorm van communicatie kan je gemakkelijk visueel versterken. Meer gebruik maken van beelden in uw bedrijfscommunicatie kan uw ondernemingen enkel ten goede komen. Daarom is visuele communicatie een belangrijke factor binnen jouw onderneming.

 

Visuele communicatie werkt sneller.

Beelden brengen berichten sneller over dan woorden. Beelden kunnen onmiddellijk een bericht naar uw hersenen sturen. De kans is groter dat we een boodschap met beelden onthouden, gewoonweg omdat ze 60.000 keer sneller verwerkt worden door onze hersenen.

Mensen hebben een korte aandachtsperiode, dus als je je boodschap direct overbrengt, heb je meer kans dat iemand er aandacht aan besteedt.

De meeste mensen willen niet de tijd besteden aan het lezen van een bericht en het vervolgens verwerken.

grafisch ontwerp visuele communicatie

Gebruik beelden of foto’s in uw zakelijke communicatie.

Uw boodschap moet duidelijk zijn wanneer u zakelijke ideeën probeert over te brengen. Onduidelijke en verkeerd begrepen berichten kunnen uw bedrijf tijd, geld en klanten kosten.

visuele communicatie ontwerp

Visuele communicatie leidt tot een betere ‘onthoud’ factor.

Het gebruik van visuele communicatie helpt de kijker om het bericht gemakkelijker vast te houden dan wanneer het in geschreven vorm zou omschreven zijn. Beelden blijven hangen in uw lange termijn geheugen, terwijl woorden direct naar uw korte termijn geheugen gaan.

In slechts twee weken tijd wordt slechts 20 procent van de informatie onthouden wanneer deze via tekst wordt aangeleverd. Echter 50 procent van hetzelfde bericht blijft behouden wanneer je beelden gebruikt worden gebruikt.

Dus als u wilt dat uw bericht wordt onthouden, kunt u het best ‘visuele communicatie’ toevoegen aan uw tekst.

Visueel communiceren maakt complexe zaken veel duidelijker.

Het geschreven woord is vaak verwarrend, vooral wanneer men complexe ideeën of informatie aan anderen probeert uit te leggen. Beelden zoals infographics, foto’s en beelden kunnen helpen met communicatie, zodat het leidt tot snellere besluitvorming.

visuele communicatie

Visuele communicatie doorbreekt taalbarrières.

De wereld wordt elke dag kleiner. Er is een goede kans dat uw boodschap op een dag een breder publiek moet bereiken, dus uw taal is een uitdaging in het proces.

Visuele communicatiemethoden zijn een uitstekende manier om die kloof te overbruggen. Het is een win-win situatie voor iedereen.

Wil je er graag iets meer uitleg over de mogelijkheden, neem contact op.

    Ik ga akkoord dat Fatmama bvba mijn bovenstaande gegevens opslaat in haar klantenbestand. Deze gegevens worden gebruikt voor reclame via e-mail, d.i. de aanbieding van bepaalde diensten/producten. Uw gegevens worden niet doorgegeven aan derden.