VERGEET UW MERK NIET ALS U EEN KLANTENERVARING OPZET | Deel 3


22 november 2017


Contacteer ons

klantenervaring

Maar, zeggen sommigen, bouwen aan een merk is toch de rol van advertenties en niet van klantenervaring?

Eigenlijk niet. Adverteren is al een onderdeel van uw KE, en dus kunnen deze twee niet worden gescheiden. Maar er is een goede reden om niet te veel te vertrouwen op adverteren:

Merken worden niet meer zo opgebouwd als vroeger. Mensen kijken veel minder dan vroeger naar merken op basis van wat merken hen via massacommunicatie vertellen , maar des te meer op basis van de manier waarop merken met hen omgaan via een breder assortiment raakpunten. Hoe eenduidiger en consequenter de ervaring over alle raakpunten is, hoe duidelijker het merk wordt gevormd in de gedachten van de consument.

Steeds hetzelfde logo, dezelfde kleuren en typgrafie spelen hierin maar een kleine rol. Een concurrentievoordeel wordt vooral gehaald uit de kunstige verweving van een consequente, gedifferentieerde en betekenisvolle emotionele ervaring die met een unieke touch wordt gebracht.

Dat betekent dat iedereen die met ontwerp of de invoering van klantenervaring bezig is, de emotionele voordelen en persoonlijkheid van een merk moet begrijpen en kunnen versterken.

Klantenervaring zal de marketingagenda van de komende tijd domineren. Maar de vraag is hoe we de concurrentie voor kunnen zijn en blijven. Een klantenervaring die gebouwd is op intelligentie en emotie, wint het altijd van een klantenervaring die alleen intelligent in elkaar is gezet.

Contacteer ons
terug naar alle berichten

Deel dit bericht!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *