shirley-fat-new Tips, webdesign Leave a Comment

Online scoren? Voldoet uw website aan deze 10 criteria?

1. Wat is het doel van uw website?

Om een zo goed mogelijke website te maken is het belangrijk te weten wat het uiteindelijke doel is. Dient de website om te verkopen, te informeren, offerte-aanvragen te generen? Het doel bepaald mee hoe uw website zal opgebouwd worden.

 

2. Wie is uw publiek?

Ook het bepalen van uw doelpubliek is nodig zodat de website op hen kan afgestemd worden. U kan dit doen met goede inhoudelijke tekst of relevante beelden of animaties.

 

3. Straalt uw website vertrouwen uit?

Zorg ervoor dat uw website goed opgebouwd is. Niet alleen met tekstuele inhoud maar ook met beelden, animaties en video’s. Een website die er goed uit ziet, straalt vertrouwen en professionalisme uit. Bezoekers zullen ook langer surfen zodat de kans op conversie veel hoger ligt. Zorg er dus voor dat uw website er uitspringt t.o.v. uw concurrenten en niet verdrinkt in de massa.

 

4. Verschijnt uw website ook mobiel perfect?

Maw is uw website ook leesbaar op smartphones of andere mobiele apparaten. Steeds meer mensen surfen op hun smartphone naar lokale ondernemingen, zodat ze snel de nodige actie kunnen ondernemen. Een website die niet responsive is, is tegenwoordig uit den boze. Ook Google vindt het steeds belangrijker dat uw website zich goed vertoond op mobiele apparaten.

 

5. Hebt u voldoende en relevante call-to-actions op uw website staan?

Zodra de bezoeker op uw website zit, dient hij ook de nodige actie te ondernemen. Call-to-actions zorgen ervoor dat uw potentiële klant contact opneemt, een offerte aanvraagt of een product koopt. Deze call-to-actions dienen ook op een strategisch juiste plaats te staan op de website.

 

6. Is de navigatie duidelijk en overzichtelijk?

Website bezoekers willen onmiddellijk vinden wat ze zoeken. Zorg er daarom voor dat uw website geen kluwen is, waar men het bos door de bomen niet meer kan zien. Een website dient gestructureerd en duidelijk in elkaar te steken. Bezoekers mogen er niet in “verdwalen”. Ook uw contactgegevens dienen op elke pagina vermeld te staan, dit straalt vertrouwen uit. Zo kunnen potentiële klanten ook direct de nodige actie doen.

 

7. Plaats een blog- of nieuwspagina.

Door het plaatsen van een blog– of nieuwspagina houdt u uw website actueel. U kan hier uw laatste nieuwtjes kwijt aankondigingen van evenementen doen, tips geven of gewoon een product of dienst in de kijker zetten. Een blog- of nieuwspagina zorgt er ook voor dat uw website leeft. Google houdt ervan! Een extra pluspunt: u kan uw blog of nieuwsberichten ook rechtstreeks plaatsen op uw social media. De perfecte redirect naar uw website.

 

8. Google analitycs?

Op uw analytics pagina kan u al de trafiek naar uw website bekijken. Zo kan u zelf analiseren welke pagina goed scoort en welke niet. U kan dan zo de nodige aanpassingen doen en ervoor zorgen dat u nog beter scoort.

 

9. Optimaliseer uw tekstuele inhoud

Door uw teksten optimaal te schrijven, zal uw website beter scoren. SEO noemen ze dit in het vakjargon. Het plaatsen van “keywords” en een tekst hierrond schrijven, is belangrijk voor Google. U hoeft dit uiteraard niet zelf te doen. Er bestaan programma’s (die wij standaard in onze websites installeren) die u hierbij helpen.

 

10. Gebruik uw social media zoals het hoort

Social media zorgen ervoor dat uw boodschap nog meer verspreid wordt. Zorg dat uw social media duidelijk vermeld staat op uw website en gebruik deze optimaal. Wanneer u uw social media correct inzet, genereert u trafiek naar uw website. Ook bezoekers die uw website interessant vinden, kunnen deze dan delen op hun eigen account. Verspreiding is de boodschap.

 

Kan u alle bovenstaande puntjes afvinken? Proficiat, uw website zal u geld opbrengen.

Zo niet, contacteer ons, wij komen graag tot bij u om uw website onder de loep te nemen en te analyseren.

Aarzel niet om dit bericht te delen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *