Online marketing, waar staan we vandaag?


1 september 2017


Contacteer ons

Online marketing in tijden van goeroes en overbelasting.

Vandaag, met bijna de helft van de wereldbevolking aangesloten op het internet, heeft de steeds toenemende connectiviteit wereldwijde verschuivingen teweeg gebracht in het strategisch denken en positioneren. En bij uitbreiding in marketing, online marketing.

Schijnbaar gaat er geen dag voorbij zonder dat er nieuwe technologieën geïntroduceerd worden.

De digitale revolutie is ver van voorbij.

Moeten we ons verdiepen in onze afhankelijkheid van het world wide web. Ja!

En waarom niet? Mensen zijn altijd geboeid geweest in nieuwe technologie, bij uitbreiding in nieuwe vormen van communicatie en technologische beleving.

Het is duidelijk dat de mogelijkheden van het internet letterlijk wereldschokkend zijn. Op zijn zachtst gezegd.

Pakweg 2 decennia geleden had zelf Nostradamus niet kunnen voorspellen wat twintig jaar later tot de dagelijkse mogelijkheden behoort door het internet. Laat staan onze afhankelijkheid voorspellen.


Het evolueert aan een duizelingwekkende snelheid.

Echter, met al die zogenaamde moderne technologische en digitale gemakken in ons dagelijks leven,  is het al zover gekomen dat we onze maaltijden online kunnen bestellen.

Of dit een positieve evolutie is laat ik aan u over om te beoordelen.

Terwijl we allemaal zelfverklaarde experts zijn bij het consumeren van inhoud en in het gebruik maken van de verscheidenheid aan digitale ‘internet instrumenten’,  zijn we effectief  aan het verdrinken in een zee van digitale overbelasting.

De waarheid?

Vandaag de dag, als je er wil bovenuit steken en aandacht trekken kunnen we stellen dat dit een  monumentale onderneming geworden.

Zeker wanneer je als ondernemer niet de relevante kennis hebt. Terwijl we zouden kunnen veronderstellen dat gevonden worden op het uitgebreide internet een evidentie is,  is niets minder waar.

Hoe moeten we ons bedrijf visibiliteit geven als je moet zwemmen in van verkeerde informatie en desinformatie? Hoe moet je de juiste partner vinden als het www een ‘overload’ aan zelfverklaarde internetgoeroes voorstelt?

Het is duidelijk dat online marketing geen eenvoudige opgave meer is.

De reden waarom we in deze wereld van “expert” internet marketeers (die voortdurend lawaaierige beloftes maken dat hun aanbiedingen uw zichtbaarheid zullen verhogen) zijn beland is eigenlijk te danken aan één sleutelspeler, Google.

Google’s algoritme dat gebaseerd is op meer dan 200 ranking factoren heeft het voor de ondernemers en bedrijven nu erg moeilijk gemaakt om hun (online) marketing zelf uit te voeren. Het heeft een nieuwe economie op gang gebracht, die van de SEO en Marketing goeroes. En net daar ligt de ongenadig muizenval.

Hoe kan je onderscheiden welke dienst ‘ok’ is en welke sowieso een pure geldmachine is zonder toegevoegde waarde.

Inzichten in Online Marketing

Google’s kern algoritmen en hun neiging om haar gegevens te hullen in lagen van vergetelheid is niet iets nieuws.
Echter, het is van cruciaal belang om enig begrip van marketing te hebben, marketing op niveau van het internet.

Waarom, simpelweg omdat dit de kern is van alles wat je doet met je onderneming.

Vergeet even de social  media en andere vormen van marketing op dit moment.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is de spreekwoordelijke sleutel tot succes  op het internet.

Echter SEO is niets meer zonder marketing. Tot enkele jaren geleden stond het als het ware ‘op zich’, alleen zoals een atol in de ‘Stille Zuidzee’.

Hoe beter je leert SEO te begrijpen, daarom moet je het nog niet eens 100% kunnen toepassen, hoe groter de kans te verschijnen in de organische zoekresultaten van Google.

En laten we eerlijk zijn, organische vertoningen zijn een belangrijk onderdeel van uw online marketing.

Gezien het feit dat de meeste ondernemingen niet beschikken over enorme reclamebudgetten is het belangrijk dat je als bedrijfsleider beseft dat je online marketing de poort is tot een succesvolle deelname in de interneteconomie.

online marketing is de poort tot een succesvolle deelname aan de interneteconomie

Want uiteindelijk is de interneteconomie niet enkel e-commerce.

Iedereen heeft er mee te maken. Van individu tot ondernemer.


Eric Gebruers – ©2017-2018 Fatmama bvba

online marketing
  • Readers Rating
  • Rated 5 stars
    5 / 5 (1 )
  • Your Rating


Contacteer ons
terug naar alle berichten

Deel dit bericht!