nieuw webdesign

eric-fat-new Nieuw webdesign, Tips, webdesign Leave a Comment

Nieuw webdesign? Website vernieuwen? Webdesign bureau?

Nieuw webdesign? Hoe een webdesign bureau kiezen.

Een bedrijf leiden kan duur uitvallen. Een nieuwe website, een nieuw webdesign, hoe moet u er nu tegenaan kijken om een goede beslissing te nemen? Hoe kiest u een webdesignbureau?

U hebt zoveel kosten en wilt de juiste beslissing nemen.

Overal vragen mensen u om geld – een nieuw maandelijks abonnement voor de nieuwste software in de sector, een jaarlijkse marketingconferentie waar u absoluut heen wilt of een niet te missen ééndaagse workshop. Hoe kunt u dan een uitgave van 3000 tot 10.000 euro voor een gloednieuwe website verrechtvaardigen?

webdesign

Waarom zijn we duurder?

Het is waar. We zijn duurder dan sommige andere bedrijven voor het ontwerpen van uw website.

“Expensive shoes and cheap minds is a recipe for disaster”

Want laten we eerlijk zijn: het is absoluut niet nodig om 3000 euro of meer te betalen voor een website. Er zijn bedrijven die maar al te graag voor 300 euro een goedkope maar vrolijke website ineensteken. Waarom zou u dus meer betalen?

Dat is een goede vraag. En op die vraag wil ik in dit artikel een antwoord geven.

Ik spreek vaak met ondernemers die met een goedkope website ‘geld probeerden te sparen’. Ze beseften niet dat ze na zes maanden nog eens een nieuwe website nodig zouden hebben omdat de goedkope geen nieuwe klanten opleverde.

Deze week kreeg ik deze ECHTE e-mail.

“Beste, we lieten een ander webdesign bureau een website maken maar nagenoeg niemand belde ons. Niet meer dan 3-5 oproepen per jaar. Kunt u helpen?”

Dit is maar één van de vele soortgelijke mails die ik regelmatig krijg, en ze bewijzen één ding…

Websites worden NIET allemaal op dezelfde manier gemaakt.

Er zijn heel wat mogelijke valkuilen bij het bouwen van een website. U moet er dus voor zorgen dat u het juiste bedrijf kiest om mee samen te werken.

Er zijn heel wat verschillen tussen een goede en een slechte website. Tenzij u het juiste bedrijf inschakelt, loopt u het risico geld te verliezen in plaats van te verdienen. Een nieuwe website, of zoals u wilt, een nieuw webdesign is een zeer belangrijke beslissing.

Goede versus slechte website

Onder het oppervlak zijn er heel wat belangrijke verschillen tussen een goede en een slechte website. U moet deze valkuilen tot elke prijs vermijden.

Slechte websites:

  • Laden te traag in
  • Zijn moeilijk te navigeren
  • Leveren onduidelijke informatie
  • Maken het moeilijk om belangrijke informatie te vinden
  • Hebben een te vage taal
  • Werken niet op mobiele apparaten
  • Worden niet gevonden in zoekmachines
  • De lijst is eindeloos…

Goede websites:

  • Laden snel in
  • Hebben een duidelijke navigatie
  • Zijn gebruikersgericht
  • Maken het gemakkelijk om alle belangrijke informatie te vinden
  • Zijn specifiek ontworpen voor mobiele apparaten
  • Worden op zoekmachines gevonden
  • De lijst is eindeloos…

Een ‘goedkope’ website lijkt aanvankelijk wel aantrekkelijk door de lage kosten, totdat u beseft dat ze geen nieuwe klanten aantrekt. Dan moet u meer tijd en geld besteden om de website helemaal opnieuw te ontwerpen. Trouwens, geloof ons niet op ons woord, hier kan u de regels van Google vinden.

“Beauty is a cheap word, but beauty remains priceless.”
Dejan Stojanovic

Een GOEDKOPE website lijkt aanvankelijk wel aantrekkelijk, tot u beseft dat ze geen nieuwe klanten aantrekt.

Meer informatie over wat de kenmerken zijn van een goede website vindt u in dit artikel. Hier is ook een interessante link naar een ander artikel. Of het nu gaat om een ‘cleane’ website, of een ‘out of the box’ design (beeld verderop van een out of the box design)

webdesign nieuw

Waarom zijn we op het eerste zicht duurder dan andere bureaus?

De voorbije jaren heb ik gemerkte dat ons PROCES het grootste verschil vormt. Het succes van uw website hangt uiteindelijk af van de tijd en aandacht die aan het bouwen ervan wordt besteed.

Hieronder vindt u de belangrijkste onderdelen van wat we doen, zodat u kunt zien hoe we ons onderscheiden.

It is very rare that cheap decisions will make great impact.
Jonathan Heimberg

We trekken tijd uit om u te begrijpen.

Voordat we beginnen met het ontwerp van uw website, willen we eerst uw onderneming en de behoeften van uw klanten kennen. We leren uw sector, concurrenten en uw positie in de markt kennen. Op deze manier kunnen we een website bouwen die uw bezoekers echt aanspreekt en vertrouwen schept bij uw ideale prospects.

Hoe kunnen we zonder volledig begrip van uw onderneming ervoor zorgen dat uw website gericht is op uw waarden en de behoeften van uw klanten?

Ik zie heel wat websites die slecht presteren en nooit een rendement op investering opleveren omdat ze deze eerste stap overslaan. Ze beginnen meteen te ontwerpen zonder vooraf onderzoek uit te voeren.

Getting a quality website is not an expenses but rather an investment.”
Dr. Christopher Dayagdag

We adviseren u van begin tot einde. En daar stopt het echt niet.

Na het onderzoek beginnen we met het bouwen van uw website. Daarbij denken we aan uw einddoelstelling – of dat nu het verhogen van de sales, het verzamelen van emailadressen of zelfs merkbekendheid is. We maken websites die doen wat u wilt dat ze doen. En om dit te doen, zijn we rechtuit in onze aanpak en onze suggesties.

In voorbije projecten suggereerden we om taglines over het bedrijf anders te verwoorden zodat het duidelijker is wat u doet, u makkelijker leads op de homepagina krijgt of over een welkomstvideo beschikt.

Ervaring.

Als we – op basis van onze jarenlange ervaring in websites met succesvolle conversie – denken dat iets niet zal werken, dan zeggen we dat. De uiteindelijke beslissing ligt bij u, maar we merken dat onze klanten ons partnerschap en de gezamenlijke inspanning om hun doelstellingen te bereiken erg op prijs stellen.

We adviseren u ook over hoe u het maximum uit uw site kunt halen. Een website mag niet in een vacuüm bestaan! Het moet organisch zijn en voortdurend groeien. We helpen u bij alles, van contentmarketing tot advies voor sociale media.

U hebt ook heel wat vragen tijdens het proces en wilt dan dat iemand u adviseert. De kans is dat we die vragen al eerder hebben gekregen.

Hier zijn enkele voorbeelden van vragen die we dagelijks krijgen.

  • Hoe kan ik e-mails via mijn website verzamelen?
  • Moet ik een copywriter in dienst nemen om mijn tekst opnieuw te schrijven?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen bezoekers verlies wanneer de nieuwe website online gaat?
  • Moet ik een live-chat functie aan mijn website toevoegen?
  • Moeten we een fotograaf in dienst nemen voor onze ‘over’-pagina? (hebben we ervaring mee)

Zoals ik eerder al zei, dit is een partnerschap. We willen u dan ook adviseren over wat volgens ons de beste volgende stappen zijn.

webdesign bureau

Sommige webdesigners beperken zich louter tot het ‘bouwen’ van uw website. Dat betekent dat ze van een vaag idee uw online brochure maken. Dat is het dan.

Dit is dan wel goedkoper, u blijft mogelijk zitten met een website die er niet goed uitziet en niet goed werkt.

Met onze hulp en advies hebben we eerdere klanten geholpen om hun bezoekersaantal en inkomsten de hoogte in te jagen.

We bouwen elke website op maat.

Geloof het maar, heel wat ‘webdesigners’ ontwerpen helemaal niets. Ze maken gebruik van kant-en-klare sjablonen of thema’s om uw website te maken. Ze kopen gewoon een sjabloon van een online dienst voor enkele euro’s en gebruiken die dan als uw website.

Dit is niet noodzakelijk slecht als u het zelf doet. Maar als u een webdesigner betaalt en deze een sjabloon gebruikt, wat krijgt u dan echt voor uw geld?

Persoonlijk heb ik het niet zo voor sjablonen. Ik vind ze heel beperkend, en vaak bevatten ze heel wat onnodige functies die uw site kunnen vertragen.

Wij bouwen alle websites vanaf nul. Al onze klanten krijgen een unieke website die speciaal ontworpen is rond hun onderneming en alleen hun onderneming. Ze wordt zo gebouwd dat ze het doelpubliek rechtstreeks aanspreekt om ze betrokken te houden.

Create your own style… let it be unique for yourself and yet identifiable for others.
Anna Wintour

Uw nieuwe website verkoopt voor u.

Uw website heeft een taak. Het is dan wel leuk om een ‘mooie’ website te hebben, die moet ook voor nieuwe klanten zorgen.

We ontwerpen uw website met een specifiek doel in gedachten. De informatie uit ons onderzoek nemen we mee en bouwen uw pagina’s op een manier die uw doelpubliek rechtstreeks aanspreekt. We gebruiken vervolgens op de hele website bepaalde aanwijzingen en een specifieke taal om uw prospects ervan te overtuigen om met u de volgende stap te zetten.

Dit is de beste manier om meer bezoekers ertoe te brengen informatie te vragen en te kopen.

Andere webdesigners nemen mogelijk niet de tijd om een op conversie gerichte website te bouwen. Mogelijk slaan ze deze stap zelfs volledig over, zodat u omzet mist.

webdesign nieuw veiling

Wij ondersteunen u.

We zijn altijd beschikbaar om u te helpen als u ergens vast mee zit. Zelfs nadat de website online is geplaatst staan we u graag telefonisch te woord om uw vragen te beantwoorden. Service bieden is geen leeg woord voor Fatmama.

Het kan altijd gebeuren dat u een fout maakt of per ongeluk iets op uw website wist.

Maak u geen zorgen. Stuur ons een mail of bel ons en we helpen u graag gratis.

Als u graag regelmatig ondersteuning van ons krijgt, kunnen we op basis van uw vereisten ook een maandelijks ondersteuningspakket opstellen. Dit kan een maandelijkse coaching zijn of een bepaalde termijn waarin we wijzigingen aan uw website aanbrengen. Wat u ook nodig hebt, we staan te uwer beschikking. De vraag is, hebt u een onderhoudspakket nodig?

We geven service die uiteindelijk een zeer groot deel van uw vragen of problemen uit handen neemt.

Jammer genoeg werken sommige bureaus niet op deze manier. Ze laten u voor elke kleine wijziging betalen, vooral als u niet veel voor de website betaalde. Ze verkopen heel wat goedkope websites en zodra de website online staat hebben ze geen tijd om basisondersteuning via e-mail te bieden.

De kans bestaat dat u met een website blijft zitten die u niet zelf kunt bijwerken en waarvoor u geen ondersteuning krijgt.

We leren u hoe u uw website kunt gebruiken.

Als het de bedoeling is dat uw website succes heeft, dan moet u volledige toegang hebben om onmiddellijk zaken te kunnen toevoegen, bewerken en wissen. Zodra we uw nieuwe website hebben gemaakt, leren we u hoe u zelf wijzigingen kunt aanbrengen. U hebt dan volledige toegang tot het dashboard van uw website, zodat u ze kunt bijwerken wanneer u maar wilt.

Andere webdesignbedrijven geven u mogelijk niet eens toegang tot uw website. Ze verkiezen om zelf de controle te behouden en sturen u een factuur als u iets wilt wijzigen. Ik merk dit voortdurend, en in sommige gevallen kan het honderden euro’s kosten om zelfs maar kleine wijzigingen door te voeren.

En als ze u toch toegang geven, weet u niet noodzakelijk wat u er mee aan moet. Dat is niet bepaald nuttig.

We geven u de beste middelen voor de taak.

We bieden alle beste online middelen om uw website perfect af te stemmen op de behoeften van uw bedrijf.

Uw website wordt uitgerust met alle beste functies, zoals een interactieve fotogalerij, een aantrekkelijke videobibliotheek, eenvoudige software voor een landingspagina, knoppen om te delen op sociale media en veel meer. We kopen alle relevante plug-ins en installeren ze zodat u dat niet meer hoeft te doen.

Sommige andere webdesigners geven u niet meer dan het absolute minimum. Ze installeren alleen gratis plug-ins die een beperkte functionaliteit hebben. Deze plug-ins (stukjes software) kunnen de laadtijd van uw website vertragen en later meer problemen veroorzaken.

We denken aan zoekmachines bij het bouwen van uw website.

Als u online gevonden wilt worden, MOGEN zoekmachines (lees: Google) NIET het laatste zijn waaraan u denkt. We hebben veel ervaring met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en we moeten heel voorzichtig zijn bij het bouwen van uw website, zodat ze gemakkelijk door zoekmachines wordt gevonden.

Voordat Google u hoog in de zoekresultaten plaatst, onderzoekt het bedrijf of uw website aan bepaalde criteria voldoet.

Er zijn heel wat belangrijke factoren die uw positie in de resultaten van een zoekmachine beïnvloeden, zoals:

  • mobielvriendelijkheid (responsive in het jargon)
  • back-ups
  • snelheid
  • namen van afbeeldingsbestanden
  • URL’s
  • paginahoofdingen
  • alt-tags
  • grootte van afbeeldingen
  • en zoveel meer

U wilt er zeker van zijn dat uw webdesigner hieraan heeft gedacht en een lichte, goed geoptimaliseerde website levert.

Andere bureaus denken niet aan de vereisten van zoekmachines wanneer ze uw website maken, zodat u er later extra voor betaalt. Meer informatie over SEO en waarom u mogelijk niet hoog in de zoekresultaten van Google staat, vindt u in dit artikel.

We tonen u onze vooruitgang.

Sommige webdesignbedrijven houden u tijdens het hele proces maar één of twee keer op de hoogte (meestal nadat u bij hen aandrong op informatie). Zo kan het moeilijk zijn om de zaken op te volgen. Meer nog, als er dan op het einde van het project iets is waar u niet tevreden mee bent, dan kan het extra tijd en geld kosten om de wijzigingen door te voeren.

Samenvatting.

Ik ben er zeker van dat u na het lezen van dit artikel begrijpt waarom we duurder zijn dan andere webdesignbedrijven.

We maken gebruik van een beproefd proces om uw website te bouwen. Onze jarenlange ervaring stellen we ten dienste van u, nieuwe website of nieuw webdesign nodig? Stel uw vragen.

In welke sector u ook actief bent, we voeren steeds dezelfde stappen uit om een website te maken die VOOR u en niet tegen u werkt.

Dit proces vraagt tijd en daarom zijn we duurder.

Maar het is het waard. Vooral wanneer u enkele van de reacties leest die we van onze klanten hebben ontvangen.

Earn your success based on service to others, not at the expense of others. H. Jackson Brown, Jr.

Nu is het aan u.

Hebt u ooit al betaald om een ‘goedkope’ website te maken? Wat vond u van de dienstverlening? Ik hoor graag van u. Schrijf hieronder uw reactie.

 

 

Aarzel niet om dit bericht te delen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *