Groeimarketing en groeifilosofie

eric-fat-newCursus, KMO portefeuille, Opleiding

Groeimarketing en groeifilosofie

Groeimarketing en groeifilosofie, mijn verhaal!

Ik heb vier van de groeimarketinggeheimen die ik wil delen. Of eerder een groeifilosofie die ik wil overbrengen. Elk van hen zal u helpen uw visie aan te scherpen en uw bedrijf te laten groeien. Laat het ons gewoon Groeimarketing en groeifilosofie noemen. Of noem het zoals u zelf wil, het idee is anders de dingen in te vullen dan je concurrenten. Ja! Grootser. Durven.

Onderscheid jezelf en onderscheid jezelf en onderscheid jezelf!!!

Toen ik pas vijf jaar oud was, leerde ik een waardevolle les van mijn moeder, en dat was om jezelf te onderscheiden.

Mijn moeder was een pianolerares en ze bracht zichzelf op de markt met behulp van vliegers, en het ding dat ze deed om zich te onderscheiden van alle anderen was om een hoger tarief te rekenen – zowaar de hoogst geprijsde lerares, ze wist dat ze zou opvallen, en ze legde me uit hoe belangrijk dat was.

Ik keek naar haar, en ik wist – zelfs toen al – dat het supercool zou zijn om geld te verdienen door voor mezelf te werken.

Het aanbieden van uw diensten tegen een hogere prijs is gewoon manier om op te vallen.

Vind uw manier om op te vallen.

Gedurfde doelstellingen van het project.

Toen ik met webdesign begon, had ik een gedurfd doel: webdesign verkopen aan 1500 euro voor een site. Fout. Die 1500 euro was best een aanzienlijk bedrag jaren geleden. Maar ik had meer werk dan inkomsten.

En de websites werden een onderdeel van een ‘fabrieksproces’. Nee, ik dacht aan mijn moeder en besloot toen (een 15 -tal jaren gelden) de prijs te verdubbelen. Niets verkopen onder de 3000 euro. Resultaat: meer inkomsten, meer omzet, meer winst, meer werkplezier!Groeimarketing en groeifilosofie is hier al een voorbeeld van. Of je nu van een omzet van 50.000 euro naar 100.000 gaat, of van 2 miljoen naar 4 miljoen, het blijft net hetzelfde, het heeft, ik herhaal, alles te maken met groeimarketing en groeifilosofie.

Vandaag zijn we als grafisch en wegonderneming bij de duurste in onze markt, en we maken het waar. Uiteraard is de prijs die men betaald ook verantwoord, want wij willen, net als u, werken aan iets vernieuwend en anders.  

99% van de mensen zou een van deze doelen onrealistisch vinden.

Maar dan is er nog de andere 1% die in je  geloven, en dat zijn de mensen die je in je team wilt hebben — zij zijn degenen die iets groots kunnen laten gebeuren.

Wanneer je een hooggeplaatst, gedurfd doel voor ogen hebt, zal het je helpen om de ‘non – believers’ uit te filteren terwijl je een uniek team opbouwt.

Breng grote veranderingen aan.

Wees niet bang om grote veranderingen door te voeren. Kleine veranderingen zijn voor niet – durvers.

Grote veranderingen en doordachte heroverwegingen zijn voor durvers, en de meeste durvers slagen in hun opzet.

Je hebt grote, radicale ideeën nodig.

Als je praat met een webdesigner die templates predikt, met doordeweekse kleine aanpassingen en onbelangrijke dingen, loop je gewoon weg omdat kleine dingen enkel maar kleine verschillen maken.

Grote dingen maken grote verschillen.

Vroeger geloofde ik dat de kleine aanpassingen tot iets konden leiden, maar het is gewoon ruis op je onderneming!

Als stichter, zaakvoerder, partner maak je niet noodzakelijkerwijs veel geld — de investeerders, medewerkers, klanten willen dat je hongerig blijft. En dan komt het financieel aspect ook wel.

En durven, geloven en slagen geeft je een ‘adrenalinestoot’ om de ingeslagen weg verder te blijven bewandelen. Geld, dat zal een leuke bijkomstigheid worden, de voldoening van het geheel weegt niet op tegen de financiële compensatie, maar leuk is het wel, het is een onderdeel van het totaal.

Houd altijd je einddoelen in gedachten — het zal je helpen om de dagelijkse sleur en de vroege groeipijnen door te drukken.

Uiteindelijk kan dit levensveranderende moment ook het jouwe zijn. Deze groeimarketing en groeifilosofie is de enige manier om het verschil te maken. En verschil kan je maken, je moet het uitvoeren, daar ligt het grootste geheim.

Daarvoor hebben we coaching in het leven geroepen, onze kennis en gevoel overgedragen aan ambitieuze mensen die niet in hokjes denken. Mensen, ondernemers die het anders willen aanpakken.

Ondernemers die de platgetreden paden willen verlaten. En het is waar wat u zegt, er zijn teveel coaches, veel theorie. Op dit niveau kan je pas een goede coach worden als ervaring hebt, en ervaring bouw je niet op in enkele jaren. Ervaring in groeimarketing en groeifilosofie vraagt deccenia waarnemen, ontdekken hoe en waarom, en vooral volharding.

En dat hebben we u te bieden.

 

 

Aarzel niet om dit bericht te delen!