brochureontwerp

eric-fat-new Branding, brochureontwerp, Designtrends 2019 Leave a Comment

Brochure ontwerp

Brochure ontwerp, meer dan grafische opmaak, veel meer!

Een goed ontworpen brochure spreekt boekdelen over uw bedrijf, het vertrouwen en het respect dat u heeft voor uw klanten. Brochure ontwerp ligt ons! Het kan gaan om een prospectus, documentatie of een jaarverslag. Het onderwerp maakt niet uit. Wat telt is de gedachte om iets moois, nuttig en aangenaams te creëren voor uw lezers. Een professioneel ontworpen brochure of verslag, met hoogwaardige afbeeldingen en kopie, is het gedrukte equivalent van een stevige handdruk. Het is een specialiteit, het is kennis van zaken, het is iets apparts.

In onze meer grillige momenten zouden we zo ver gaan om grote brochures kunstwerken te noemen. Er is zoveel ruimte voor creativiteit. Je wordt alleen beperkt door je fantasie (en natuurlijk je budget). Gezien de hoeveelheid keuze kan het maken van een nieuwe brochure ontmoedigend zijn. Vrees niet. Als professionele brochure ontwerpers kunnen wij u een brochure ontwerpen die zijn werk prachtig doet, of het nu gaat om een eenvoudige brochure van meerdere pagina’s of een complex verslag van enkele honderden. Op deze pagina leggen we uit hoe brochure ontwerp en design in zijn werk gaat.

Brochure ontwerp gaat over flexibiliteit.

Brochureontwerp brengt veel uitdagingen met zich mee. Het managen van meerdere medewerkers, het halen van deadlines, het zorgen voor een consistent ontwerp en een consistente toonzetting van de stem, het produceren van topkwaliteit beelden en kopieën. De lijst gaat verder. Het is onze taak om u deze zorgen uit handen te nemen. Afdrukken is een flexibel medium tijdens de ontwerpfase. Als de brochure eenmaal gedrukt is, zijn de veranderingen echter moeilijker en kunnen ze duur zijn. U hebt dus een brochure ontwerp bureau nodig dat niet alleen creatief is, maar ook grondig en rigoureus in zijn aanpak.

Weten waarom u de brochure maakt is van vitaal belang. Zoals het begrijpen van uw publiek en waar zij goed op reageren. Duidelijke doelen stellen maakt het eenvoudiger om tot in het detail te beslissen. Het gaat hierbij onder meer om de voorraad (papier) waarop de brochure wordt gedrukt en het formaat van de brochure, de gebruikte kleuren, de foto’s, illustraties en infographics die in opdracht of in opdracht zijn gemaakt, de copy- en copy editing, en de afwerking zoals de binding.

Vang ons op in de kroeg en we kunnen ons uitleven over het ontwerpen van drukwerk. We houden ervan. Zo zijn we begonnen. Hoewel we digitaal design volledig hebben omarmd, neemt print een speciale plaats in ons hart in. Er is iets magisch aan de uitstraling, het gevoel, zelfs de geur van een geweldig stukje print design. We zouden als eerste in de rij staan om een brochureproject te accepteren, en we hebben de ervaring om ons enthousiasme te evenaren.

Brochureontwerpers die uw lezers op de eerste plaats zetten, dat zijn wij!

Brochure ontwerp, 1 vraag, 1 antwoord!

Vraag: Waarop moet ik letten bij het ontwerpen van een brochure?
Antwoord: Uw publiek.

Uw persoonlijke voorkeuren zijn moeilijk te negeren, maar tenzij ze afgestemd zijn op die van uw klanten, kunt u ze het beste aan de kant schuiven. Elk onderdeel van uw brochure zegt iets over uw merk. De omslag, de structuur, het lettertype en de koppen: het zijn allemaal mogelijkheden om belangrijke waarden en boodschappen over te brengen. Uw doelstellingen zijn waarschijnlijk het verbeteren van de reputatie van uw merk en/of onderneming, het opleiden van de lezer en het overtuigen van de lezer om actie te ondernemen. Deze dingen kunnen alleen bereikt worden als u de lezer op de eerste plaats zet.

Om een brochure leesvriendelijk te maken, kijken we niet alleen naar wat er in de brochure staat, maar ook hoe de brochure is opgesteld. Een duidelijke, eenvoudige en logische structuur betekent dat mensen snel en gemakkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben. Alle informatie moet doelgericht en relevant zijn. De inhoud moet worden opgemaakt voor eenvoudig scannen, met behulp van zorgvuldig geplande titels, koppen, ondertitels, bullet points enz.

Er kan een standaardaanpak zijn voor brochures in uw branche. Wij zien dat als een kans om iets anders te doen. Een geavanceerde, avontuurlijke en goed geschreven brochure zal uw bedrijf onderscheiden van de klonen. A4? Niet per se. Wij kunnen u allerlei formaten, druktechnieken en afwerkingen voorstellen.

Brochure ontwerp, het is nog steeds een zeer belangrijk onderdeel van onze activiteiten, en gelukkig maar.

Wanneer u contact opneemt met ons beginnen onze tandwielen te zoemen. We bouwen voort op uw briefing, waarbij we eventuele lacunes aanpakken en indien nodig suggesties doen. Daarna spijkeren we de details vast. Wat is uw deadline, budget en technische specificatie? Als deze zaken eenmaal besloten zijn, gaan we aan de slag. Onze ervaring is dat het eindproduct altijd beter is – meer consistent en gepolijst in toon en stijl – wanneer u ons de beelden en copywriting in eigen beheer laat uitvoeren. Het delegeren van de beelden en woorden aan ontwerpers betekent ook minder werk voor u en uw collega’s. Heeft u zelf copywriters, prima, we werken er graag mee samen!

Brochures doen de verkoop als u dat niet kunt.

Een goede brochure, voor welke sector of welk onderwerp dan ook, is een nuttige bron voor uw klanten. Het zal u helpen om uw producten en diensten te promoten wanneer u er niet zelf bij bent om het zelf te doen. Het is een gedrukte ambassadeur voor uw merk. Omgekeerd zal een slecht ontworpen brochure uw reputatie schaden en klanten uitschakelen.

Een van de grootste troeven van gedrukte brochures is dat ze niet digitaal zijn!

We zijn zo gewend aan scrollen en tikken dat de oudste vorm van massacommunicatie een interessant alternatief is voor de alomtegenwoordigheid van schermen. Naarmate we steeds nauwer verstrengeld raken met technologie, blijft het tactiele karakter van drukwerk de menselijke zintuigen betoveren. Papier, bomen, de aarde – het is waar het ons allemaal om draait, de mens.

De mens wordt graag als mens aangesproken. Zelfs gecompliceerde of technische onderwerpen kunnen worden aangepakt met behulp van toegankelijke taal. Mensen reageren beter op alledaagse woorden en zinnen. Het helpt de boodschap te versterken. Jargon is een vermomming voor verwarrend denken. Uw merk heeft misschien al een goed gedefinieerde toonzetting. Zo niet, dan kunnen Fatmama brochure ontwerpers u helpen om er een te ontwikkelen.
Als het om afbeeldingen gaat, is het ideale scenario om een professionele fotoshoot te organiseren. Zo weet u zeker dat uw foto’s uniek en relevant zijn voor uw bedrijf en dat de kwaliteit hoog en consistent is. Hetzelfde geldt voor illustratie, indien nodig, en infographics. Het is altijd het beste om generieke beelden te vermijden. De wereld is overspoeld met haastig gesneden en geplakte foto’s. Onze ogen hebben de neiging om te glazuren als we ze zien. Maar we hebben ook andere oplossingen…

Fatmama’s brochure ontwerp:

    • Scoping & planning
    • Moodboards & concepten
    • Copywriting & redactie
    • Fotografie op maat
    • Beeld retoucheren
    • Lay-out & kunstwerk
    • Beheer van drukwerk
    • Mailing & distributie

 

 

Now, the end is near. And so we face the final paragraph. 

Voordat we eindigen, willen we het belang van goed brochureontwerp nogmaals benadrukken. Uw brochure is misschien wel het eerste contact dat iemand met uw merk heeft. Laat het dus tellen. Je bent niet altijd in de buurt om de deal te sluiten. Een brochure is uw stille verkoper; de perfecte achterban die prospects dichter bij de aankoop brengt. Fatmama kan u helpen om ervoor te zorgen dat uw brochure net zo hard werkt als u.

Fatmama’s team combineert creatieve flair en vitaliteit, met jarenlange ervaring. Wij beheren het hele ontwerpproces van de brochure, van de eerste briefing tot het ontwerp, copywriting, fotografie, productie en distributie. Wij staan klaar om uw opdracht te ontvangen.

 

 

 

 

Aarzel niet om dit bericht te delen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *