Bloggen, inspiratie voor jouw bedrijfsblog.
Bedrijfsblog of nieuwspagina, je kan wel duizenden onderwerpen verzinnen voor de inhoud. Het is toch belangrijk rekening te houden met enkele factoren. Mensen zijn niet meer geïnteresseerd in ellenlange teksten zonder toegevoegde waarde, ze moeten zich erin herkennen, of op z’n minst het nu ervan in zien.
Ik geef een aantal ‘onderwerpen’ mee waar je mee aan de slag kan om inspiratie op te doen. Waarschijnlijk zijn ze niet allemaal toepasbaar voor jouw onderneming, maar er zitten er zeker enkele nuttige tussen. Waarom dit artikel? We krijgen zeerveel vragen om bloginspiratie. 🙂
Enkele tips die jou kunnen helpen met het onderhouden van je bedrijfsblog.
- Goedmaken. Wat doe je als je verknoeit? (maakt je menselijk, dat lezen mensen graag)
- Het delen van het beste van wat we doen.
- Mijn grote uitdaging voor volgend jaar.
- Wie ik volg (niet per se twitter, maar waar plaats je je aandacht?).
- Vijf dingen om te stoppen met………. (gerelateerd aan uw bedrijf).
- Waarom je mag groter denken. (getuigd van ambitie)
- Vanaf nul beginnen (het is aan te raden om elke maand een post te schrijven).
- Hoe ………. (geef iemand een recept. Een absolute stap-voor-stap).
- Herbekijken ………. (uw bedrijf). Wat als u opnieuw zou beginnen? Wat zou u anders doen (niet hetzelfde als het bovenstaande bericht bij het beginnen vanaf nul. Dit is voor UW kant.
- Wat een partnerschap voor ons betekent (wat als uw klanten partners waren?).
- Hoe referenties en reviews ons helpen groeien. (niets dan advies vragen)
- Wensen (Wat zou je wensen, professioneel?)
- Uitdagingen voor het komende jaar (de echte overwinning is om dit te schrijven voor uw klant. Hun uitdagingen.)
- Wat mobiele technologie voor ons betekent.
- Trends voor 2019 die u kunnen beïnvloeden.
- Hoe we sociale netwerken gebruiken (een geweldige manier om uit te leggen waarom iemand je moet volgen op alle verschillende kanalen en wat ze waar vandaan komen).
- Profiel van een lid van de gemeenschap (Verhoog uw publiek).
- Waarom “veranderen” moeilijk is voor ………..
- Veelgemaakte fouten en hoe deze te vermijden.
- Wat zou er nodig zijn om van gedachten te veranderen? (Denk aan de verschillende manieren om dit te gebruiken).
- Wij nemen plezier hebben serieus. (schrijf over de “happy” kant van uw bedrijf).
- Waarde leveren (wat doe je dat de anderen niet doen? Wat doe je om ervoor te zorgen dat je klanten het voelen?
- Als je deze blog hebt geschreven. (Draai de tabellen om. Vraag mensen om voor te stellen wat ze met hun blog zouden doen.
- Een concurrent die we bewonderen. (Ik denk dat er veelwaarde in een post als deze zit).
- Waarom robots ons werk niet kunnen doen.
- Als ik overal zou kunnen werken. (beschrijf de ideale werkplek voor)
- Apps waar ik niet zonder mee kan.
- Wat concurrentie echt betekent voor mij.
- De manier waarop we je als klant gelukkig willen houden.
- Hoe ziet jouw bedrijf er over 3 jaar uit? Hoe komen we daar?
- Een voortdurende strijd (Wat is iets moeilijks? Delen.)
- We zijn zo trots op u. (schrijf meer over uw klanten/gemeenschap).
- Het beste gebruik van onze tijd.
- Offline tools waar ik niet zonder kan.
- Breken van uitstel. De nieuwe manier om te slagen.
- Waar wij klanten zijn. (promotie van bedrijven die u leuk vindt/ondersteunen).
- Relatie met uw gemeenschap.
- Een jaar geleden (of een maand geleden) opnieuw op bezoek geweest.
Blog Post Ideeën – Ga altijd voor kwaliteit, niet voor kwantiteit
Titel van je blogpagina op jouw bedrijfsblog.
Wat ook belangrijk is zijn de titels, dat zijn de eertse ’triggers’ om het artikel te lezen. Een voorbeeld, niet toepasbaar misschien voor jouw onderneming, maar het geeft toch weer wat we bedoelen, en waarmee je zelf aan de slag kan. Eigenlijk gaat het puur om een verhaal te vertellen, storytelling, een marketingtechniek die duidelijk zijn waarde al heeft bewezen.
1) Mijn moeder is op Facebook
2) Waaraan ik nutteloos geld heb uitgeven
3) Hoe ik van zeer verlegen naar minder verlegen ben gegaan
Hierover kan je brainstormen, en doe dat buiten je bedrijf!!
Bijvoorbeeld (en dit is gewoon snel denken van mijn kant) – ik zou de bovenstaande 3 titels kunnen herwerken als:
1) Mijn moeder heeft de stap gezet, ze is op Facebook.
2) Dingen die ik absoluut niet had moeten kopen!
3) Van verlegen met succes naar een volledige openheid.
Ander voorbeeld.
- Hoe mijn CRM systeem ons helpt.
- Deze app. vind ik leuk.
- Het wildseizoen is gestart. (horeca)
Hoer zou je het volgende van kunnen amken.
- Eindelijk zijn de dingen duidelijk, dank zijn ons CRM systeem.
- Een app. waardoor ik efficiënter werk.
- Voor de liefhebbers, terug wild op tafel geniet van onze klassiekers.
Bloginspiratie
Ik hoop dat je er wat aan hebt, bloginspiratie is misschien wel één van de meest onderschatte onderwerpen waar gebruikers op zoek naar zijn. We brengen in de toekomst nog meer duiding ver dit onderwerp.
Happy Blogging
Laat me weten wat uw gedachten en ideeën zijn voor blog posts en wat u inspireert in het onderstaande commentaren formulier.
Succes.
Shirley, zaakvoerder Fatmama bvba. ♥